Het betrekken van invloedrijke personen kan een belangrijk onderdeel zijn van een online strategie. Door met ‘thought leaders’, de ‘influencers’ een relatie aan te knopen zorg je voor een drastisch groter bereik en verspreiding van jouw merk en content én vergroot je jouw geloofwaardigheid. In dit artikel van Search Engine Watch worden een aantal methodes genoemd voor het betrekken van deze influencers. Wij richten ons op de toepassing van Content Curation.

“Best of” lijsten:

Door influencers in jouw niche te benoemen en op te nemen in een ‘best of’ lijst, geef je jouw publiek niet alleen een blik op de markt, maar deel je ook content van anderen zonder hier iets voor terug te vragen. Dit kunnen lijsten zijn met de beste artikelen over een onderwerp of bijv. lijsten met de slimste personen in jouw markt. Zoals deze lijst van de beste content marketingcases van Robbert Zantinge op Marketing Tribune. Wanneer je auteurs of influencers mailt of mentioned op Twitter zullen ze in veel gevallen helpen met het verspreiden van jouw artikel.

Expert quotes:

Macala Wright - Influencer Marketing

Weinig dingen zijn zo goed deelbaar als quotes. Wanneer je quotes van experts of influencers verzameld, creëer je niet alleen goed scorende content voor jouw site, maar betrek je ook deze influencers bij jouw merk of bedrijf. Zoals hier: http://www.honeytreemedia.com/content-marketing/21-inspirational-quotes-content-marketing-experts/

Handleidingen:

Bij het schrijven van het uitgebreide handleidingen is het niet alleen netjes en zelfs verplicht om jouw bronnen aan te geven, maar zullen de auteurs van de gebruikte bronnen zich ook gevleid voelen. Ook hier geldt, de auteurs, influencers moeten wel weten dat ze zijn opgenomen in jouw handleiding. Stuur ze daarom een mailtje, een bericht via LinkedIn of iets laagdrempeliger, een tweet.

Wekelijkse of maandelijkse verzamelingen van de beste artikelen:

Een uitstekende manier om iemand even een schouderklopje te geven voor de inspiratie van die week. Conversation agency Social Embassy doet dit bijvoorbeeld in hun wekelijkse kabel.

Wil je weten hoe je deze invloedrijke personen in jouw markt vindt?

Lees dan eerst ‘Hoe vind je de juiste social influencers? Maak een contextuele analyse!’

Ben je liever zelf een influencer?

Dan hebben we hier ook nog een aantal goede tips voor jou: Hoe word je een goede “influencer” door Content Marketing?

Dit artikel is gebaseerd op:

http://searchenginewatch.com/article/2336044/4-Content-Activities-to-Help-Build-Real-Relationships-With-Influencers

Laat een reactie achter en discussieer mee!